Followers

Thursday 10 January 2013

Coretan Hujan


Tangisan awan yang membasahi bumi mendinginkan lagi
malam yang sepi...

Kemana semua pergi??
kenapa tinggalkan aku???

Aku juga ingin berlari mengejar garisan tujuh warna itu...

Benci aku sendirian dalam hujan... aku juga inginkan teman..
Teman bicara...
Teman berlipur lara...
Teman apa-apa aja...
Asalkan teman... walaupun cuma sementara...

Aku tak mahu berdiam diri... diam sendiri memikirkan
bila hujan ini akan berhenti...

bila bulan dan bintang akan memujuk awan agar tidak menangis lagi???
Atau dia akan terus menangis hingga matahari hadir??
jika itu berlaku...
mungkin awan masih lagi akan tersedu-sedu... dengan tangisan tak berlagu...

Aku akhirnya pasrah...
nangislah awan... nangis semahunya...
lepaskan... luahkan semua...
semua rasa yang buat kau sensara...
moga-moga...
luahan yang kau curahkan... sekurangnya...
dapat memberi kau sedikit lega...
mungkin juga mampu buat kau sedikit ceria..
terlerai sedikit segala hiba...

2 comments: