Followers

Thursday 4 July 2013

Meroyan

Aku benci peminat yang minat sebab ikut orang lain.
Just sebab diorang nampak benda tu cool dan fikiran diorang berkata
"Kalau aku minat benda ni jugak... mesti aku nampak cool"
straight aku cakap bodoh!!!

Aku peminat dia... tapi takde lah aku nak cakap sampai benda tu
mind blowing bagai...

Masalah rakyat Malaysia... hanya mahu jadi pengikut dan bukan pemimpin..
karya semua ikutkan aliran ikutan semasa... tak ada yang berani nak
keluar dari kotak kerana selesa dan takut apa yang ada diluar...

Bila ada orang lain keluar dan buat kotak baru dengan idea baru... dicemuh
dipandang enteng.. diperlekeh... hinggalah kota baru itu dipenuhi... baru lah
nak join kotak yang sama... orang-orang dari kotak yang penuh tadi tu mula memenuhi
kotak baru yang pada mereka "Ramai dah join ni... mesti selesa" dan penuh la kotak
baru itu macam kotak yang lama dan akan hadapai masalah yang sama...

Begitu je lah berulang-ulang...

salute pada mereka yang cuba benda yang lain selain dari yang dah ada...
walau ada yang tak kemana tapi tu sebenarnya kurang usaha... benda baru orang selalunya
memang susah nak terima... disebabkan selesa... tapi terlebih beriya-iya bila benda baru tu
mula diterima kononnya macam mereka support benda tu dari mula.

Karya dia dari mula berbeza... sebab kesusahan hidup dia... dan mungkin nampak senang dan
bahagia... tapi pujian korang hanya menghancurkan dia...
karyawan perlu menempuh pahit kelat hidup untuk hasil seni yang berkualiti
tiada rasa yang sebaiknya dapat diluah di atas kertas selain dari rasa sebenar.. bukan
rasa yang dibuat-buat atau ikutan...

Jika rasa minat... fahami dan mengerti apa yang anda minatkan...
bukan hanya ikut tanpa pengertian...

2 comments:

  1. Terikut-ikut sehingga tak memahami apa yang diikut. Menyedihkan kan :)

    ReplyDelete
  2. Beriya macam faham.. tapi faham dari apa yang diorang lihat je...

    ReplyDelete